mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 8 juli 2020

ÄNTLIGEN nästan i alla fall...


frukost jag ost skinka gurka
Lennart äggsmör o kaviar


 i dag är det FLYGAR-dag för "våra" pilgrimsfalkar
få se om dom vågar ta sin första flygturen
foto från Sveriges Radio


vågar inte riktigt....de är ju högt...


 så var det då dax för 
OPTIKERN
efter en timme kunde jag gå ut och vara nöjd
men lite besviken 
det tar 14 dagar 
innan dom kommer
det blir två par 
ett par progressiva och ett par läsglas

*Trycket var bra...15/16
*ögonbottnarna var snygga 
(lite grön starr förändringar på ena ögat dock)
*synfältet var helt OK


 liten lättlunch på Systrarna Eriksson
ärthummus, avocado, picklad lök 
på ett grovt bröd


jag vilar 


 och Lennart åkte ner till silon
 för att se om tjejerna hoppat/flyger än
Men det var bara mamma som visade hur man gör


Tjejerna sitter där och kollar läget bara
vågar inte riktigt än


 sen tog  han en tur ut åt Tidö hållet


 tjurig ladusvala


tofsvipan är så häftig 
ingen annan flyger som den gör


 Lennart fick syn på två
STÄPPHÖKAR


 det blev nog dagens höjdare för honom 
(lite avis Men jag var ju hemma)


hittade en låda korvgryta i frysen
den fick sällskap av makaroner o lite ost


kan säga att det är inte lätt att se skillnad
 på det gråa och vita
men det går i dagsljus i alla fall
och att sticka mönster med två färger 
avigt o rätt 
går men det går sakta 



1 kommentar:

Ellinor sa...

Snart så ser du igen då blir det lättare✊️