mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 27 juli 2020

när man inte vet vilken dag det är



vilken underbar dag....
tänk att få inta frukost här i hörnet


när man köper souvenirer ska man tänka praktiskt
denna myggspiralhållare är från Kambodja
var dock inte så mycket mygg just nu i alla fall


kan bli lite hallon 
va de lider 


Lennart tar dom sista fönstren


sen övergår han till trädgårdsarbete


och jag räddar några paprikor från soptunnan


en riktig 70 tals klassiker
svärmors hade alltid på ljusfesten/kräftskivan
nere på Biskopsängen... ja ja vilka minnen



nu blir det sova ute...


så mysigt att höra ungdomarna i grannhuset skratta och ha kul
även om det nu störde min middagslur
men se dom åkte snart hem och då somnade jag


resultatet av Lennarts trädgårdsarbete
ja han har inte lagt plattorna
men han har tagit fram dom under gräset


myggspiral
bromssmälla

och myggspray
bra o ha grejer


när solen går i moln är det inte RIKTIGT varmt
men då är det skönt att stoppa fötterna i säcken


liten kvällsvard


och liten kvällspromenad
mina ben o fötter vill inte 
men jag vill 
och jag segrade


en liten tätört
men den kan man göra långmjölk 
om man nu skulle vilja det
inte nog med det den är köttätande oxå 


här blommar midsommarblomstren


länge sen någon gick i den här trappan
lite synd och dom där eländiga lupinerna tar ju över


Linnean blommar så vackert 
men jag tycker dom är färre i år 


över stock o sten




Jungfru Maria nycklar
eller är det skogsnycklar
ja inte vet jag 
tippar på det första



Kråkbär är det gott om
men inga blåbär
och väldigt lite lingonkart


en ståtlig Kvanne
tänk att dom hade odling av kvanne för länge sen
den är rik på vitaminer och smak
nu används mest fröna till krydda




ett vikingaskepp i snö


utsikt från en bro


våran lilla bäck

blev inte så långt 
men det blev...

konstaterade i morse att Elisabet skulle ha mässa i kyrkan
men då jag inte hade söndag brydde jag mej inte om just det
Ja Ja vi får ta söndag nästa söndag i stället 
fick ju en bra dag ändå 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Det är inte lätt att hålla reda på dagarna😘Karl-Oskar är en riktigt bra promenadkompis 👍