mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 24 juli 2020

många bilder lite text


 spänn fast säkerhetsbältet nu drar vi 
historiens vingslag ska följa oss den här dagen












 kvinnor o konsten












 









 Odon


 blåbär


 och det ser ut att bli lingon oxå 
i alla fall i den här skogen





 Snyltrot


 lite svårt att fota med mobilen i skuggan
men den står ändå där den lilla snyltaren



 kan säga att efter 2 km skogspromenad 
UTAN Carl-Oskar är jag helt slut

dagens mål Grönsöö slott

cikoria 



 en lind som är 
NÄSTAN 400 år




så häftigt 
men skulle vilja att trädet kunde tala


 ett litet lusthus från 1786


 

fotot taget genom fönstret
men väggarna är täckta av snäckor




 


 brännvinsbränneriet från 1700 talat
vi ska dit för där ligger café i dag






 



 

oj oj hål i golvet



jag festade på en lax o pepparotsmacka


Lennart en gulasch med vildsvinsfärs

 coronasäket... ett sällskap i taget fick komma in
vi hade tur för i var nästan först


 måste fota linden igen...och Lennart

 

även våran drottning har en lind

 dock inte lika häftig ...än 


Drottning Silvia o Drottning Kristina 

 

ska man kunna fixa äppelmust 


 så behövs äpplen




 pytt med kantareller ...


och senare en macka med kantareller


 nu har jag packat 
och känner mej packad
orkar inte ens ta av förklädet
och i morgon händer det 
en dag i bil


nu blir det att sova 
efter en fin dag

Inga kommentarer: