mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 9 juli 2020

mera fåglar 🦆


 bokstäver o tecken 
kan ju säga att några är vackrare än andra


 en av alla "mina" småfåglar


 sen har jag Skalle-Per oxå 
tror dock inte han är sjuk
äter och flyger som alla andra
ruggar nog "bara"


 älskar melon


 Lennart far på lite fågelskådning




 Nog är det för 
BEDRÖVLIGT 
att folk inte kan kasta sina sopor där dom ska vara
eller ta med hem om man inte hittar en papperskorg
men kråkan tycker det är toppen


jag ska fixa lite lunch
hade en liten skvätt kebabsås 
rörde ut med Yogurt



 blev en perfekt dressing till kassler/makaronisallad


 jag kämpar på


 kvällssolen tittar fram hemma på gården



 snart blommar även klematisen


 sommarmat när den är som bäst
även om jag inte kan äta mer än 2-3 bitar sill


en dag med både sol o REGN
slutar med uppehåll i alla fall

1 kommentar:

Ellinor sa...

Beundrar din fågelfotografen,när jag har fått fram kamera så är pippin i nästa kommun...hör hur han gapskrattar hela vägen!