mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 18 juli 2020

en KLURING


 i dag har det inte hänt nån ting
jag har inte gjort en släng
inte gått en meter (ute)
men det blev ändå en dag
på sitt sätt


 lunch med "krossad" potatis

 köttbullar
(och påssås sån där Café Paris)


jag vilar Lennart tar en tur ut med kameran


 Myggen är svår i år
eller nej då så illa är det inte


 de är tofsvipor


 stilla dag på stranden
i Frösvi


 Mor o barn Trana


Balsamin är ett vackert ogräs


 den är ju en växt som kommer från Himalaya
som trädgårdsväxt MEN som nu sprider sej med
vindens hastighet och tar över den naturliga mångfalden
så på många ställen ska den utrotas
likt lupinen


och så dessa marodörer
men roligt är det


vilken otroligt blå vinge
gräsanden har


 det blev även kvällsmat
korv i ugn med pasta


 jag har kämpat på med tröjan i dag i alla fall


 och nu är mönstret klart PUST

och så är det en kluring i mönstret
det står att man ska fortsätta med rätstickning

MEN 
det är mönstret som heter så ❗❗

Inga kommentarer: