mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 29 juli 2020

det STORA i det lilla



i år var dom svårflörtade
men så kom då talgoxen i alla fall
och en blåmes 
men ingen rusning får man säga


nu ska jag idka trädgårdsarbete 


ska så mina salladsfrön i min blomlåda


när dikesrenen inte är full av lupiner....












när jag hör Jokksbäcken porla blir man ju kissnödig




tur det finns ett dass




när vi kom hem möttes vi av denna lilla 
humla ... 
kan vara en trädgårdshumla eller ljunghumla

Recept På Mjukt Tunnbröd - Recept.com
ja och vad har vi då varit på förmiddagen
jo till Boksjön och köpt bröd


och en gratisbok på loppis



Lunch stuvad potatis o isterband


när man är bredare än lång
då får man klippa av byxbenen


jag njuter av att sy förhand
jo de är sant


Lennart fick lov att ta fram parasollet

dax för lite mat igen


grön ärtsoppa o ostmacka


lite nagelfix innan kvällens 
begivenhet

Tärnaby trädgårdssällskap
har visning av hemmaträdgård
en liten trädgård FULL med blomster
och entusiaster
TACK Johan o Simon 
för att ni visade er lilla trädgård
 

men alla fick inte vara med
lilla fröken var i löpen så hon 
fick snällt stanna inne

vit Jacobs stege
svart akleja

Finlands vita ros

humleblomster


bergros

akleja

en näva av nån sort


Stjärnflocka





kronlilja

rosenplister


daglilja

bergklint

daglilja

syren

gräslök

daggkåpa

riddarsporre


Lewisia

en liten näva

vallmo


aklejruta




vallmo


bergslilja / kejsarkrona

hässelklocka


förmodligen ståöga

daggkåpa

Daggkåpa o rosenplister

vit näckros

praktlysing


finlands vita ros
med sina hemska taggar

och jag fick en kasse med enbär
ja bären sitter kvar på grenarna 
jag får fixa till det i morgon
TACK Anna


Lilla blå har tappat luften
och vi tog oss lite kaffe



undrar hur många mackar som har så fin utsikt















1 kommentar:

Ellinor sa...

Wow wow wow vilka bilder 👍👏👏👏🥰🥰🥰🥰🥰