mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 22 juli 2020

LYX en tisdag ... tack La Petite


 Tvättstugan 11-13
när kl var 13.15 var allt tvättat, torkat, struket
och låg på rätt ställe i skåp o garderober
det ända var sängen som inte var bäddad
men den får lufta sej till kvällen


 ner till La Petite och lämna knivarna som nu är vassa


 lunchdax är det ju
Betasallad med chevre o valnötter






 vi blev så väl trakterade
Tack Taher för din omsorg om oss

MEN jag hamnade i sängen
i FLERA timmar
var ju mätt redan på ½ portionen sallad
den andra halvan tog jag hem
åt ingen katalan även om den var liten
och sen kom kocken Taher med fruktsallad
jag ÅT av frukten fast jag BORDE låtit bli
ja är huvudet dumt får HELA jag lida
men som sagt efter 2½ timmes sömn 
mådde jag bra igen (nästan i alla fall)
helt mitt eget fel ...


 även fåglar äter lunch
våra ladusvalor i Yttervik för några år sen


 Hannah vill ha virkade disktrasor
ska se vad jag kan åstadkomma


 som sagt jag hade mat med hem...
lika gott nu 
även om utsikten inte är lika fin


 som jag ÄLSKAR dessa människor och detta kök
nu vill jag bara åka upp ...

hade hoppats på SMS från optikern
men nej
så jag får vänta en stund till med att åka upp till stugan


så där nu är det bakstycket kvar
(och ärmarna)


 blir nog bra det när



då säger vi god natt då

1 kommentar:

Ellinor sa...

Dessa eviga matval...blir så trött ibland🙈