mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 26 juli 2020

nu mår själen bra



tänk att livet kan vara så här
tyst lugnt och helt underbart


in till Konsum och handla lite mjölk
och kolla vad dom fått hem
så det fick bli en kyckling kebab
men synd dom hade inte Amirs sås
fick bli en Konsumsås 


och så i till Janne o Monica
för att köpa limpa
sista för dagen
och nu är den min
träffade även fina Irene med "lilla" syster


kan säga att det regnade 
när vi skulle gå till bilen


fiskbullar är alltid bra


sov en skvätt och när jag vaknade sken solen





byns unga leker



snart är hönsbären överblommade


mycket vinbär är det
men långt till att dom blir röda


rallarrosorna är sena


några enstaka aklejor 
och en liten humla

fick veta att detta är en 
vindsfluga
en spyfluga som är vegetarian
har man hört på maken
trodde alla spyflugor åt gamla matrester
men den här äter bara nektar o dyligt
och den kryper in för att värma sej
och så blir den fast och dör inne hos mej

men den har bajsat på mina fönster
får göra nått åt det
tar som som ligger i skuggan
(bar insidan i dag)


ja men lite kaffe på det
 

tog kort sen slog jag ihjäl den
bromsar gillas inte
Men det är ingen mygg och nu är det ingen broms heller
jag slog ju ihjäl den
 

sticker huvudet i sanden 
så syns jag inte⁉
Nej riktigt så är det inte
Lennart byter hjul på båt kärran


så var det dax för kebab


en sista bild för dagen
kl är 23 och det är dax att tänka på refrängen
men jag kom ju på att jag inte 
fixat blommorna till staketvasen 
men nu är det gjort
god natt

1 kommentar:

Ellinor sa...

Bromsar ogillas och slås ihjäl,bistra sanningen...alla är inte lika mycket värda🤨