mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 17 juli 2020

att känna sej iakttagen....


 i dag fick jag sällskap på promenaden


 kabbeleka lyser i solen


 inte så fina men GODA


 här var de kottar vill jag lova


 druvflädet... 
den kan man koka dekokt på och ge till sin fiende
GIFTIG


 ibland behöver även Carl Oskar hjälp att komma fram


 gullris mitt i skogen


 och en GULLIG kisse mötte vi


 ibland känner man sej iakttagen

 vi stannade till på Fereshteh konditori 
Lennart tog lunch


 och jag förmiddagsfika



gick inte fort de där inte *fniss fniss*
men vi åt ju "lunch" efter vägen


 min lunch... hårt bröd och en burk makrill
och en balja kaffe


 en *liten* kompis på ytterdörren
en harkrank kan bli JÄTTESTOR
benen kan bli 10 cm långa



 fiskgratäng till middag


 nu far vi på myggmedelsjakt..
fick veta att det är MYCKET
stickiga flygfän i Yttervik i år




det är granen och jag
lika vissna båda två

1 kommentar:

Ellinor sa...

Inte kul att du känner dig vissen😢hoppas att du får en glädjerik dag✊️