mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 16 juli 2020

Puzzel med dålig passform.....


 NEJ inte nu igen...varför❓
tror dom på fullaste allvar att vi har nått kvar i bilen
efter första inbrottet❓❓❓❓


Lilla blå fick nya bromsok
3000:- fattigare
men det var ju ett MÅSTE


i dag är jag och kroppen 
INTE SAMS
den känns som ett puzzel 
med fasligt dålig passform på bitarna


 så jag tar den eländiga kroppen på en promenad
få se om den bättrar sej
(kan säga att det gjorde den inte)



 att en gran kan vara så tät...


nyponROS


 rallarROS


 vresROS


 stora fina nypon blir det


 så äckligt..
.jag gillar verkligen inte bladlöss


 brun skogssnigel som hade "bråttom"


 älskar att kunna gå i skogen fast men bor i stan


 ekollonbäbisar


 en HÄXKVAST...
eller det är ju en genetisk mutation 
eller möjligen ett kvalster


 det har varit avverkning i min skog


 och så kom regnet.. 
men vad gör det när man är beredd

liten promenad bara "runt huset"



 Lasagne till lunch


 på kvällen blev det en tur till "hamnen"
blåste friskt



 den skulle kunna vara riktigt fin
om någon hade vattnat



 Vattenormrot...så fina



  gullris




 oj oj en JÄTTEGREN har rasat
det står faktiskt skyltar att träden är gamla
och att grenar kan falla



 juldekorationer i pilen



 tippar på fackelblomster


 här ser man att det blåser


 det här är nått jag 
INTE VILL PROVA


 promenaden slutade här 
på La Petite


 Ninni stekte strömming 


 och Björn kom och fikade med oss
här kollar han vilka som var på onsdagskaffet förra året
då var det lite mer "drag" än i kväll



Lennart fick strömming
jag avstod


 "Fille" hade fixar pannacotta 
men jag avstod även den


 snillen spekulerar 



 två kassa med gåvor till Soppköket
från "sytanterna" på Gidde


 då jag inte åt strömming på La Petite
blev det rester av kålpudding


nu är gurkan god kan jag lova

1 kommentar:

Ellinor sa...

Rätt korkat att göra inbrott i samma bil igen🤭Du som gillar träd,jag har sett massor av broccoliträd under resan,har ingen aning vad dom heter men läckra är dom👍🤗🤗🤗