mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 1 juli 2020

så var halva 2020 avklarad


 det finns dagar för allt
i dag är det pilsnerkorvens dag
BULLE är ju en höjdare 
så de kan vi ju fira lite
skulle mer än gärna sitta på stranden 
i Yttervik eller på en fjällsluttning


 fick ett rek...spännande värre
då jag är dyslektiker läste jag 
Radio Västmanland 


men det var ju REGION Västmanland
och en journal från 1958 
som jag frågade om förra veckan


 skulle åka ner till La Petite 
och äta en liten laxros eller nått annat smarrigt


 MEN då kom REGNET


 så det blev bondomelett i köket här hemma


 så var min grönsakslåda fixad men silicon 
nu ska de inte komma in smutts i springan 


 hämtade datorn hos "datapojkarna" som ligger 
granne med Brynolf bagare
så det blev en fika

kan säga att den ROSA chokladenvar RIKTIGT GOD


 hortensian på gården blev glad åt regnet


 så häftig himmel mellan skurarna


tycker min franska rabarbermarmelad
är riktigt god

stekt blåvitling  
så himla god fisk

ja de var då det....


Inga kommentarer: