mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 31 juli 2020

en badstrand utan trängsel



jag gillar inte blister


därför "pluttar" jag ut alla 200 pillren på en gång
så är det gjort sen


så var det dax att fixa enbären 
fick ju avbryta för regn i går


och Lennart var inte nöjd med sikten
mot sjön från sin plats i köket


så tar han tag i det stora projektet


"rönnhäcken"
det visade sej att många 
var rent bruna i mitten
på väg att dö helt enkelt
inte undra på att dom var så fula


ja men så var den borta
eller borta är den ju inte
men nerklippt
får vi se om den repar sej


hittade en pytteliten skvätt spenat
(för lite)
så det blev slätvälling med spenat
ägg o ostmacka


sov ute


är det månen som är strax ovanför solen?


såg det inte när jag fotade 


Torsdag PANNKAKA

eller plätten som dom säger här
pannkaka = ugnspannkaka
och det jag kallar plättar säger dom småplätten 


sent om sider blev det en promenad


nu är ju frågan
Ripvide - Lappvide eller Ullvide ❓


mossor o lavar är svårt
men fint


hjortronen är på G


det är bra med skylt så man vet var man är

och här bor vi


och här är vi


ån är FULL med vatten


ingen trängsel på våran badstrand

CarlOskar har det lite besvärligt
fyrhjulingens spår är lite för breda
men det går

 


undrar hur många kort vi har på Ryfjället


Strömsöes trappa 
inget för vingliga tanter



så blev det afton även i dag

1 kommentar:

Ellinor sa...

Plättar,crepes,pannkakor och ugnspannkaka....att dom aldrig lär sig uppe landet😂😂😂😂😂😂😂Vackra vyer