mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 10 september 2021

alla röda bär är inte lingon 🍒


städar i frysarna
nu är det lite mer ordning
och vi vet vad vi har i frysen


dagens lunch
en sallad med torskrom o rossini


Hedda fick tonfisk till lunch
då hennes vanliga piller är slut
och vi väntar ny påse på posten
hon är alltså inte dräktig hon är "bara" mätt


in till byn och handla
hade ju beställt lever
och nu hade den kommit


eftermiddagsfika hos Janne
Lennart frestade med en tårtbit
av den större modellen


i dag var det full pott
handling
hämta paket på "posten"
och i postlådan
låg brev med röstsedlar
de senare tackar vi
AKE för


Heddas paket


märkligt tingest
luktar ju godis
men den rullar ju iväg hela tiden


OPS där kom det en godis



en älgfärsröra med vitkål


Lennart tog en tur i byn i dag medans jag vilade




snart flyger den söderut 
nu i september flyttar hon till Tyskland 
och några ända ner till norra Afrika 
för att återkomma i augusti
 

och lite senare på kvällen
tog vi en tur tillsammans


jag tog inte den stigen


höll mej på "vägen"






alla lingon är inte lingon 
eller alla röda bär är inte lingon








 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Hedda är som Örjan😂Finns inga lingon i min skog,det är bara torrt torrt torrt😢Fantastisk ordning du har i frysen👏🤗