mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 14 september 2021

Då har vi gjort vårt val. 🐳

 


nya projekt på G




tar mej ann några mucklor


på varv 14-16 är det bara fasta maskor
sen på varv 17 
ska du virka 4f m 2i1 varvet ut
ja bara så du vet 
för de ska ju bli bra
eller hur matte


så var det dax


då posten slarvat bort mitt röstkort
fick jag ett nytt på pastors
inga problem 
 så nu har vi gjort vårt val


 lunch på macken
en varm macka med 
fläskfilé o västerbottensost


 och så var det dax för nästa begivenhet


på "våran" lilla bibbla

hittade i alla fall två böcker
får se, inte det jag brukar läsa
för här beställer men böcker på nätet
 det finns inte så stort utbud i hyllorna
men den här gången hade jag inte gjort det
utan fick botanisera i hyllan


får se hur det går med den här boken
jag är nog den första som lånar den
helt ovikt
och jag är inte riktigt
vän med språkmelodin
men jag ska ger boken en chans 


Lilian Ryd har jag läst innan
inte riktigt men stil på språket
där heller men jag gillar innehållet


BILDER o bilder o BILDER
www.storumansfotoarkiv.se
vilken skattkista


undrar om det här är Sveriges finaste barnbibliotek

när vi åkte hem från byn
var det +2° och snöblandat regn


i dag blir det LYX


hade fläsk i frysen från okänt datum
måste kolla om det var ätbart
och det var det
(hade köpt nytt på affären om det skulle knipa
det får bli fläsk o löksås senare i veckan)



en grismuckla tar form







1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Har röstat jag också👍