mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 21 september 2021

jag blev mamma till en prins


börjar dagen med lite julpyssel
en tofs/stjärna ska det bli


hittade små stjärnor 
fått dom på bibblan nån gång
när barnbarnsbarnen var här



Lennart fixar hål i dom 
så jag kan sy dom på granmössan


Jul var det här....


stekt fläsk o löksås o mera lök


så var det de där med vattnet....


lite svårt att angöra en brygga just här 
och just nu i alla fall





en liten skvätt med korv o böngryta
förstärkt med två potatisar
och veckosallad
ja så blev vi mätta igen då


jag lyssnar på en ny bok


Lennart fixar det sista med lingonen
är inte så förtjust i just den förpackningen
men det fanns inget annat på affären
varken i Tärnaby eller Hemavan

Men nu ligger dom i alla fall i frysen


Hedda är hjälpsam som vanligt
håller styr på garn o virkning 


i dag blir min lilla prins 50 år
som vi ska fira när vi kommer hem

tänk att han är FARFAR nu till 2+2 barn
ja så det kan bli



 

3 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Vi bor i ett långt land,här är lite kallt men krispig och solen tittar fram,underbart promenad väder👍Granmössan är ju supergullig👏👏👏🤗

Marie sa...

Åh, så fin o rolig din garnmössa blev!
Har du klurat ut iden själv?

Mådde sa...

Marie ... både jag och nej...tog hjälp att ett mönster på nätet och sen fick det blir som jag ville