mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 19 september 2021

syltfabrik


lagrad prästost är gott
så Hedda fick lite av mitt pålägg
vid frukost


har hittat grangarn


har man plockat lingon måste de ju rensas
men min man gillar att både plocka o rensa
vilken tur jag har
Hedda undrar va tusan han gör där ute


vad matte gör vet jag  sa Hedda
jag ska bara hjälpa henne hålla ordning
på nystandet 


dagens lunch fiskbullar med äggsås
och lite kryddpeppar på toppen
det blev toppen


jag vilar och Lennart är ute och fotar
och se där en LAVSKRIKA


ville vist inte bli fotad
så den flög sin kos





isterband o potatisbullar
helt OK combo


Lennart fortsätter med lingonen


vi har ju vårt eget lilla "tokiga" recept
man maler 2/3 av bären


rör i socker
(1 dl / 1 liter rensade bär)
rör tills sockret smält


häl i dom sista hela bären


och vipps har vi 
JÄTTEGOD sylt


avsmakning
SUPERGOD


granmössan tar form 


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Vilken rikedom👍och naturfärgerna är ju underbara❤️