mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 24 september 2021

klar med ett projekt Börjar på nästa


va sa du matte var det morgon
NEJ inte än 
jag sover en stund till
vist är det OK?


sista syskondjuret för den här gången
blir säkert fler längre fram



nu har jag gjort 10 till dom
10 hjärtekatter som ligger hemma i stan
och väntar ..när vi kommer hem
får dom alla åka postbil till Lund


Pling i luren....
HURRA hurra HURRA


en vegogryta i dag till lunch
på det som fanns i rutfruktslådan
och en tetra mix bönor
toppat med pepparotsyoghurt 


var in till byn en snabbis



en grå dag 
dock inget regn


kolla in 
lycka i paket


garnet till Lars tröja


och mat till Hedda


hittade två schnitzel i frysen
dubbelpanerade och hade stekt potatis
och picklad lök o sås 
från schysst käk
blev ju rena lyxen


magiskt ljus




kör vidare med de schyssta käket
hade pizza kvar sen i går



den stora födelsedags dagen
Stella fyller 8 och Bettan 4


och Gloria 21




Hedda kollar så alla nystan är med


hon var noga... hon gillade ju Lars
så hon vill att det ska bli rätt


Jag har börjat 
fixar och trixar
två mönster ska bli ett
och färgsättningen blir min egen

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Du är verkligen otroligt duktig👏Bra att Hedda håller koll,och ännu bättre att hon inte äter upp nystanen👍Örjan hade tuggat i sig samtliga om jag hade vänt ryggen till😘🤗