mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 3 september 2021

är det inte det ena så är det de andra



hittade i min bokhylla den här boken från 1980
så många roliga recept


blev sugen att prova det här


så nu har jag beställt lever på "Konsum"
för det är en beställningsvara här

hämtade en bok hos Anna på bibblan
lånade på vinst o förlust
har aldrig hört talas om boken


köpte fågelmat
men än så länga har vi "bara" Nötväckor
har sett en blåmes och en talgoxe

 

eftersom vi var till byn mitt på dagen
fick det bli snabblunch
värmde en burk vita bönor
och skar i en kokt potatis o två wienerkorvar
10 minuter.... vipps hade vi lunch


i boken stod det även ett recept på torskrom


tur så hade jag en burk kvar 
finns ju inte att köpa i sverige längre
man får bunkra när man tar sej till Norge


med en sallad bestående av 
½ citron med skal
färsk gurka
tomat

sen piffade jag till med 
turkisk yoghurt, dill, salt o peppar 


kl 18 var det träff på trädgårdsföreningen
plantbytarkväll
Jag var hemma med Lennart åkte in
hade dock ingen planta IRL med
men detta foto på våran
vildhallon  
HUR GÖR VI MED DEN
kapar,  klipper ner, gallrar??


Karin hade vita svarta vinbär
låter ju märkligt
men å andra sidan hade vi vita röda
en gång så varför inte




när Lennart kom hem fick jag en liten planta
paprika men kan vara chilli
ingen som vet


och en stor tuva med gräslök


Ryggen är riktigt bra vid det här laget
då slår SJÖGREN till
suck



1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Förstår att du drömde mardrömmar av den jätteplantan😂😂😂😂Torskrom fick vi när jag gick i skolan,minns att den kändes smulig i munnen.Ha det gott på Norgeturen👍