mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 15 september 2021

avslutar dagen med kokekaffe ♥☕♥


Letade efter Heddas leksaksmus
hittade den under Lennarts kudde
hon hade tydligen velat leka 
med honom i natt


ser ut att bli en fin dag


hittade en låda riven vitkål / morot har nog legat länge
men nu får de gå i soppgrytan som ska bli lunch


Lennart städar i boden
lagar en låda
och Hedda hjälper naturligtvis till
ända tills han satt på lim
LUKTAR ju HEMSKT
då backar hon



jag har fixat till en grismuckla
syskondjur till hjärtekatten


så var lunchen klar
toppad med turkisk yoghurt smaksatt med pepparrot


en liten hälsning från
barnbarnsbarnen
mina småtroll


på kvällen var vi bjudna till
bästa vännen Lars

några timmar med småprat om livet 
och dess olika skepnader


han hade gjort en underbar
broccoli o skinkpaj
kokekaffe o glass för dom som ville ha det
och de ville killarna jag avstod
ja inte kaffet förstås utan glassen




Lars vill ha en tröja stickad 
en grå med grått mönster 
Jag hade tur att hitta garn
då LettLopi är lite svårt att hitta 
slut på dom flesta ställen
men nu är det beställt
Nu ska jag bara fixa till mönstret
tror jag vet hur jag ska ha det



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Fina färger på garnet 👍Örjan hårar så mycket så jag får numera hålla mig till sobelfärgat😂😂😂😂