mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 1 september 2021

en bra tisdag ... trots blåst


tog en liten promenad 
det har börjat BLÅSA


Hedda är lite misstänksam till vädret



hon gick nästan hela vägen hem
med några få undantag
då det blev korgen


jag har skurat spisen med 
västerbottensopa
den ska få en omgång med
spissvärta oxå 
men det tar jag en annan dag


det som inte är stulet 
kommer igen
så med min kepa från Malta
den har varit borta i TVÅ år
låg i en påse ... Lennart hittade den i dag


gryta i går 
soppa i dag


när jag vilade var Lennart på utflykt
"Överstens" hus syns knappast längre
och så var han och kollade sitt 
lingonställe
såg lovande ut


gör om gör rätt
jag hade för mej att Tobbe hade 42-43
MEN det var 43-44
blir att repa upp och sticka till
så han får rum med hela foten


kassler o potatisgratäng till kvällen


det tar i på Gäutan
ingen liten kvällsbris precis






 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Blåser rejält här också men solen skiner.Hedda är duktig i sitt koppel,tur att hon kan fly till korgen när det är läskigt😻Hon är sååå fin❤️🤗