mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 11 september 2021

en fågel som inte fastnade på bild


en dimmig morgon


dimman har tagit Brakko


Hedda och jag var ner till stranden 
och kollade av när dimman lättade



hon vågar inte riktigt gå ner till vattnet
bäst att kolla på avstånd


skulle fota fina Hedda sittande på bänken
Tror ni hon ville sitta still o posera?


synd att dom inte är stora och många
känns inte som jag ORKAR
rensa dessa små magra nypon


då var det dax för 
vintergryta med lever
ett nytt gammalt recept


Hedda låg och sov i hallen
men när jag började skära lever
kom hon som en projektil upp på bänken
fick lov att googla om rå lever var OK för katt
och det var det
Lever är vist HIMMELSK
hon var helt galen




Lennart jobbar på gården


rensar i hörnet under lärkträdet


en tidigare hyresgäst har gjort nått här
det är torv som ligger som en "rabatt"
men vad växer i torv under ett stort lärkträd


levergrytan tar form


gott blev det 
MEN inte så gott
att jag gör det igen


eftermiddagen här


vi såg två LAVSKRIKOR
det var jättelänge sen
ja bild fick vi ingen
den fick jag hämta från
en vinter från förr


lockade med korv
men inte tusan kom dom tillbaka
Lavskrikor ÄLSKAR korv


älgbiff o stuvade morötter


nu syns Brakko


så var första sockan klar


den blir nog bra ...
känns som pansarstrumpa


liten blir stor


i dag fyller hon 12 år
våran Lova
barnbarnsbarn nr 2

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Håller med Hedda,lever är magiskt gott,älskar leverstuvning med gräddsås.Det var bara jag och mannen som åt det och tyvärr så ids jag inte till mig själv(dumt)Här ligger dimman lågt idag och det känns rått och kallt🙈🤗