mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 27 september 2021

ett bra recept på äppelkaka.. 🍏🍪


dagen började med att jag skulle fixa lite
mat på sista paketet älgfärs
men de blev så här i stället
Lennart fixar en chili con carne
och älgbiffar


men jag fixade ändå till en god svampsås
så de så...
serverad till älgbiffarna med potatismos
veckosallad o lingon


så vilar Hedda och jag



på eftermiddagen hade "vi"
fågelspan från köket




ekorren fastnade på bild hen oxå


nu har jag kvicknat till
och skurit 
potatis morot rotselleri och lite purjo


biff som blev kvar och en ½ schnitzel från förr


blev en god pytt till kvällen


tro det eller ej jag fixade även en äppelkaka
ja jag satt och skalade äpplena 
jag satt mellan varje moment
men jag gjorde det

värt att spara 


jag stickar ärmarna samtidigt
då blir det inte så tråkigt
nu har jag stickat upp 2 nystan
nu kan jag börja på nästa


Månen ville liksom inte visa sej på riktigt
men den finns där

 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Ett steg i taget🦾Sugen på äppelkaka,såg ett recept på Gokväll,äppelkaka med toscatäcke,ska prova i morgon tror jag.Idag är det fortfarande sommarväder så jag passar på med uteaktiviteter 👍🤗

Marie sa...

Tack för tips på äppelkaka! Ska provas!