mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 28 september 2021

Galen kombination 😘

 


Hedda ser lite sur ut
Vi lämnar henne ensam en stund
åker in till byn och provianterar
Hedda har det gott här i solen
i sin bur som står på lilla frysen
och mat har hon i skålen



fint nu


Ryfjället



inte var de många som var på konsum 


och så blev det en fika  hos
Monica och inhandling av 
västerbottenslimpa
vi var så tidiga så "folket" hade inte kommit
det brukar vara fullt 
och då vill inte jag fika där
känns onödigt liksom


helt dött på byn


lunch chile con carne 


sen vila och lyssna slut på boken


Hedda vilade en stund till


det som inte är stulet kommer igen
för två år sen miste Lennart sin plånbok
i dag kom den fram
när han städade i bilen
han flyttade "min" stol så lång fram det gick
och där under låg den under nått värmeutsläpp

den "nya" chokladen hade kommit till affären
idag, vi måste ju bara prova


JÄTTE söt med mycket god
räcker med en liten ruta till en kopp
starkt kaffe


på kvällen var vi till Lars
och han bjöd på våfflor
och hör och häpnar
jordgubbssylt + MESSMÖR
men så himla gott 


nu har jag Lars mått 
och jag kan sticka vidare





1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Verkar som att detta år är då sakerna kommer fram igen🍀Katt vill jag vara idag😻