mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 16 september 2021

Han tog en fjälltur i dag...


klar morgon med minusgrader


en liten tunn nattis i viken




och nog var det frost på marken



så kom dimman smygande


Hedda bryr sej föga om det är minus ute
hon lägger sej och visar magen
och vill bli kliad






Lennart var till byn och hämtade 
honung och var till apoteket


pasta till lunch


då solen skiner måste man sova ute
eller hur


två timmar sov jag som en stock
sen var jag kissnödig


kan säga att detta lilla moln
var tillräckligt för att det skulle kännas kallt


det är BARA solen som är varm
men i sovsäcken går det bra


Lennart tog en tur till
Biellojare







han var rejält trött när han kom hem


jag har fixat med en älggryta
Hedda tyckte att några bitar kan jag väll ändå få
och det är klart hon fick


det blev dock ärtsoppa till kvällen
med en ostsmörgås till
och en klick senap i


så där
 efter någon timme i ugnen
blir bra i morgon det där


så var ännu ett syskondjur klart



Hedda har lite olika platser att vila på
Under köksbordet på stolen vid elementet


på bordet på datorn i solen


på lilla frysen i hallen
där transportburen står


under täcket


under Lennarts fåtölj


eller varför inte på byrån i hallen



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Lite avis på dig som kan sova middag och den där Heddan som kan sova var som helst😂Helt övertygad att jag vill bli katt i mitt nästa liv👍