mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 23 september 2021

Jakt .......




Hedda på span 
fåglar o ekorrar


mycket att hålla koll på


"om jag gömmer mej bakom radion
syns jag inte"


ja då var fuling klar nr 9
så jag fåt lov att göra en till


var den till mej? sa Hedda


den är innanför fönstret
då kan jag fånga den


Leverstuvning till lunch


Hedda föredrar rå lever


inte en smula lämnades


inte här heller 
så himla gott
varför i hela fridens dag äter men lever så sällan


Höstdagjämning i dag


pizzakväll
först tomatsås sen koktpotatis
tomater o paprika
toppat med god ost


dom sista minutrarna på med 
 Kebaben från schysst käk


blev perfekt


 och kaka till kaffet


bästa Lars hjälpte oss äta pizza


klappade katt


läste gamla tidningar


och kollade vår lilla
vykortskopiator
en helt igenom trevlig kväll


när Lennart körde hem Lars
tog jag en bit pizza som var kvar

schysst käk
sa Hedda och snodde kebabköttet


hon som inte brukar äta
vad som helst


men de här gick bra
ja då vet vi det...
vist fick hon äta av min 
bit...så är det ju



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Ska kopiera din pizza för jag har kebabkött kvar(gjorde pyttipanna på en del),det är ju såå gott.När man ser mördarblicken i kattens ögon så blir man påmind om att dom är rovdjur våra söta skatter❤️Örjan kan bli ett rytande lejon när han tar något ute och jag gräver ut det ur hans mun,då är han varken gullig eller trevlig,bara ett morrande fräsande odjur!Han har ju liiiite terrier i sig så det gäller att inte låta honom vinna men fy så otrevligt det är,han fattar ju inte att det är för hans bästa🙈Tappade en burk knappnålar häromdagen och han var snabb som en vessla och snodde en nål,sedan hade vi en stunds krig härhemma,jag vann som tur var👍