mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 26 september 2021

gör om gör rätt


ser lite mulet och kulet ut idag


men si de ändrade sej


vad heter det om man tar potatis i stället för
lasagneplattor i en "lasagne"
  strunt samma gott blev det



eftermiddagsfika i solen
skorpor med egenkokt nyponmarmelad
de är inte illa




i hörnet bakom husses fåtölj
invid elementet
där är det rätt mysigt


gör man fel får man göra om
hade glömt ett varv på mönstret
tur jag inte kommit så långt
6 varv fick jag repa upp
finns ett + i det hela
arbetet räcker längre
och det är ingen 
brådska
med
tröjan


Lennart löser korsord



så är det nästan varje kväll
när han sätter sej
kommer lilla fröken
och vill bli kliad o klappad




tonfisksallad till hela familjen



eller Hedda "slapp" lull lullet
hon fick bara fisken



det går framåt eller uppåt 
mera skulle jag säga

 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Som vanligt är jag väldigt imponerad av dina mönster👍Hedda gör sitt jobb😻

Lena Samuelsson sa...

Lasagne med potatis kallas för mossaka en Grekisk maträtt. Mycket gott��