mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 25 september 2021

en rätt trist dag slutade med stor lycka


morgonen var klar
månen "lyste" 
eller den syntes i alla fall
strax ovanför smala granen


blev pasta till lunch
hade en burk färdig pastasås 


den heter numera Fiorelli
och inte Paolos
men de är samma
köpte på matsmart för 15 kr
och det räcker mer än väl till
två-tre gånger här hos oss


Hedda o jag vilar 


och lyssnar på boken


Lennart matar nötskrikan
med pastan som blev över






till kvällen blev det stekt kyckling
ungsrostade grönsaker
veckosallad
picklad lök
pastasås som blev kvar sen lunch
och kebabsås 


i kväll blev jag 
RIKTIGT GLAD
Hagby fågel (hemma i stan)
ska tömma frysen
och jag får 10 kg kycklinglever till 
Citykyrkans soppkök
men då var ju frågan
det måste hämtas på måndag
och jag är här...
Men vad har man vänner till
Quang på Aurora Sushi
hämtar och förvarar tills jag kommer hem
Perfekt då kan man ta sej ett skrovmål
sushi på en gång när vi hämtar
toppen toppen

❤♥❤♥❤
 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Det är ju jättemycket mat,vilken lycka för soppköket👍Tur att det finns vänner❤️