mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 17 september 2021

Någon har tagit vattnet ❗


jamen jag gör en till då 
när jag inte har nått annat att göra


Talade med Löwenströmska


och jag blir kallad i november 
för ett första möte om höften
LOVANDE 


men OJ längst in i kylen stod en burk sylta
än fanns det liv i den
eller det fanns inte liv i den så den var ätbar
GOTT 


så var den klar


syskondjur med hjärta i baken


älggryta skulle det vara med det bar
älgstuvning Älgbitarna var ju så himla små
köpte en påse älggrytbitar på Tärna Vilt
bitarna var som till pytt
ja ja GOTT kan jag lova att det var
och Hedda gillade även tillagad älg
och stekta kantareller


Att bo bredvid en dämd sjö har sina sidor
just nu är det LÅGT vatten



strandlinjen "brukar" vara där sträcket är 


nu blir det en gröning


ni skulle bara känna den underbara mjuka pälsen på magen
där är hon lite långhårig och lite "stökig"
vill bli klappad o pussad på magen
och man kan inte låta bli
❤♥❤♥❤♥❤

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Katten är knasig som äter kantareller😂Örjan är också lite knäpp,han äter knäckebröd men det får inte vara smör på😉