mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 5 september 2021

En riktigt underbar höstdag ☀🍁


en helt underbar morgon
vist lite kyligt -0,9°
men det är ju september
SOLEN skiner i alla fall


Hedda poserar i solenstrimman i köket
hon har respekt för spisen
hon hör o känner när den är igång
och tur är ju det


dagens lunch
västerbottenspaj med kantareller för mej
egen gjord
Lennart som inte riktigt tål kantareller
fick ost o skinkpaj från COOP


fick det här provpåsen
kan säga att Hedda
RATAR även den
ja ja såsen gick ju ann
men NEJ


Jag sover ute 
det är lite kyligt när solen går i moln 
men med sovsäck är det perfekt


Hedda fick komma ut när jag sovit klart
 


även hon gillar sovsäck


efter ett tag tog hon en promenad
och hamnade i jorden vid husväggen
där var det varmt och skönt


ja men då provar vi 
Vilda kockens pölsa med bättre datum än sist



inte den konsistens vi är vana vid
det var risgryn i den 
och jag har korngryn
men smaken är det inget fel på


liten kvällspromenad





rallarrosors är häftiga
i alla dess olika skepnader




att det är höst går inte att ta miste på


vi har massor med lärksopp på gården
men jag har ju massor med lärksopp
redan torkade kan inte spara fler


ett ensamt liten akleja


ser inte så märkvärdigt ut
MEN jag kan säga att det var tur
Lennart var med och hjälpte till
i UPPFÖRSBACKARNA


god kväll 

 

Inga kommentarer: