mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 4 september 2021

det gick bra ....


i natt drömde jag att jag skulle plantera 
tuvan med gräslök
jag grävde en JÄTTEDJUP grop
och när jag skulle klättra upp på 
stegen så klättrade jag och klättrade
och kom aldrig upp
Tur att jag ändå vaknade i sängen


en liten lekstund på morgonen


så packar vi fikakorg
och far västerut


sockstickning är perfekt 
när men åker bil




första gången jag fick visa pass
för att komma in i Norge
Men det gick hur bra som helst
visserligen var det dålig
mottagning och vi skulle ju 
öppna bankid
men lilla polisen
kunde fixa det



nysnö


så var vi i MO i RANA
och då är 
Askeladden ett givet besök


vilken tur att vi inte har
cykelställ på bilen
😂


vårat lunchställe



två ägg o lax


vi tänkte fika här på gränsparkeringen
men det var så himla kallt o blåsigt


så vi åkte en bit till
MEN 
det var fortfarande BLÅSIGT
så jag satt kvar i bilen


när Lennart är i Norge
är skolebulle ett måste


detta är något vi alltid handlar på våra 
resor över gränsen
inte så märkvärdigt
men ändå
vi gillar det


Lennart gick in på Konsum
för att köpa Yoghurt o Flora
MEN han köpte även 
detta till mej
♥♥♥♥


detta är en "rabatt"


Lennart fixar en liten
"köksträdgård" till gräslöken


och så rensade han rabatten


EN HEL SKOTTKÄRRA 
med gräs 


en god natt till alla och envar 

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Han är bra go den Lennart ❤️