mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 24 augusti 2023

16 timmar sömn och 8 timmar vaken


vädret är GRÅTT grått GRÅTT
Lennart friserar busken



Hedda hon myser under filten


det ser ut att vara bränt 
MEN de är en fotovilla
eller vad man ska kalla det


hur som helst så är det några potatisbullar
bacon o en köttfärspaj 


efter vilan blev det 
kaffe o mandelkubb o russinkaka


jag stickar och Hedda känner efter så jag sitter kvar


moussaka till kvällen
med kebabsås o sallad 


en tur till Hemavan på kvällen
och 
ÖNSKEPSALMEN


Harriet tänder ljusen 


veckans präst Jonas Gräslund
spelade till psalmerna 
vi önskade sjunga


efter ett 10 tal psalmer
spelade han  O store Gud på saxofon 


och så blev det kaffestund


sista önskesången för den här säsongen


 och va hände sen då?
ja här satt vi och lyssnade
på radio o stickade


Hedda fångade Fågel Fenix några gånger
hon inte bara sover 
fast mest sover hon 
hon är ju katt
16 timmar sömn o 8 timmar vaken



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Så himla trött idag,sovit bra men ändå,tror jag ska härma Hedda idag🤨