mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 30 augusti 2023

Hans har namnsdag


"fick" nya kalciumtabletter sent om sider
måste skriva och påminna om receptet
Peeter bad om ursäkt att de dröjt


dom är bara något större än Alvedon
och blanka så dom är lätta att svälja
de tackar vi för


nu ska de blir lite köttbullar
svenskt kött
fransk löksoppa o turkiskt yoghurt 
CROSSOVER
helt klart



stekta i ugnen


och på spisen puttrar en köttfärs/svamp sås
2/3 köttfärs 1/3 taggsvamp



MEN till lunch blev det 
äppelfläsk


nu ska vi få till lite 
pälsvård






tack matte 
MEN måste du krama så hårt?


Lennart har plockat hallon
så de fick bli 
hallon o grädde till mellis


fanns ju gurka i går på "konsum"
och i dag har jag lagt in dom
snabbsaltade västeråsgurkor
blir smaskens på fredag

sån tur jag hade krondill i frysen


så har köttfärssåsen puttrat halva dagen
nu är det en lasagne som ska läggas i matlådor
blir nog 4 lådor av detta


och det blev sås till pastan i kväll
nu förstärkte jag såsen med lite 
trötta rivna morötter jag hittade i kylen
så var den burken oxå borta


den eländiga 
BJÖRKROSTEN


som vi funderade va de var


någon har hällt curry på bilen
men det luktade inte curry


på baksidan av björkbladen
sitter eländet


och björkarna får en brun ton inte gul
och löven faller av i förtid
Stackars björkar


i dag är det HANS


och dom här två heter
Hans i andra namn
här i Mellansjö 
för så där 25 år sen


här är dom i Yttervik för bara nått år sen


dom heter HANS efter Lennarts pappa
GRATTIS 


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Tack för tipset till köttbullar,mycket smart🙏