mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 7 augusti 2023

en Guda gåva eller två


HURRA HURRA
i dag kunde vi utan protest
klippa klorna på alla fyra tassarna
tror nästan de är första gången vi klarat det


dagens kyrka


helt klart ska vi börja med
Morgon mellan fjällen


Karl o Rose-Marie spelar så alltid så 
man blir tårögd och får 
ståpäls 


Karl predikade över texten
jag har tänkt på den hela dagen
får inte till tankegången
hur tänkte Jesus va menade han⁉


och så mer fin musik
tänk att vara gifta och ha kunna spela tillsammans
en Guda gåva


kaffe är oxå en Gudagåva


vi hade fint väder när vi bänkade oss på 
nya bänkarna utanför kyrkan
gott kaffe god macka och gott sällskap
vad mer kan man begära


i dag var inte Hedda så sugen på att
vara ute på altanen


Jonas o Tony håller på att såga
och snickra på Jonas hus...
och Runa skäller för hon
måste stå i band
så Hedda gick snart in


söndagsmiddag
en titt i rotfruktslådan
jag gillar ugnsrostade rotfrukter
lätt att fixa Gör sej ju självt  liksom


till det en falsk lövbiff med Crème de Paris
och brytbönor


Lennart gick en sväng på gården
kom hem med två svampar


blev lagom till en soppa
lägger den i frysen till senare tillfälle 


ska börja med den 7 juni

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Skrattar lite åt din burk,när barnen var yngre och bodde hemma så frös jag in rester i glassburkar och skrev innehåll på locket,ibland skrev jag även soppa på dom som innehöll glass och på det sättet käkade inte barnen upp glassen direkt😘Dom gick på det i flera år tills dom blev tonåringar,sedanspravk det😂Idag gör min yngsta dotter likadant👍