mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 11 augusti 2023

LYX middag ⭐⭐⭐


i dag fyller Henrik 41år
de är äldsta barnbarnets man
vad blir han .... måg/svärson blir han ju till
min dotter Men va blir han till mej??

ja han fyller i alla fall år i dag
HURRA HURRA


kantarellerna har legat och torkat till sej lite
nu ska dom förvällas


dom små ska jag sylta in 
har inga riktigt små burkar
barnmatsburkar hade varit toppen
eller sillburkar
ja ja nu tar vi dom här

men ATTANS hade inga senapsfrön
blir att åka till affären på eftermiddagen


torsdag i dag = PANNKAKA 


du vet Sjöbergs som plockar svamp till oss
i dag gav jag dom en burk gurka som tack


och så la jag in en omgång till


en skön stund blev det på altanen


en Humla landade på Heddas fårskinn
tror den sov en stund
Hedda var inte ett dugg intresserad


men så började den röra på sej lite
hon nosade lite men brydde sej inte nämnvärt
och så plötsligt flög humlan rakt på Hedda
rakt in i munnen ... undrar vem som blev
mest förvånad
Humlan klarade sej kan jag tala om


förstår inte va allt skräp kommer ifrån
tycker inte de var länge sen vi var hit men
förpackningar av olika slag



så till "konsum" och köpa senapsfrön
köpte mer ättika oxå 


så var kantarellerna syltade/picklade/inlagda
och du ser jag skulle haft mindre burk
men nu är det som det är


och fyra fina paket med kantareller
ligger nu i frysen


svampsoppa på björksoppen Lennart plockade i går
toppad med knaperstekt bacon o kantareller
RENA LYXEN


Hedda o husse delar på en glass



 

Inga kommentarer: