mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 18 augusti 2023

När allt går åt pipsvängen men ordnar sej ändå


det närmar sej 
online utvärdering 


och det ska fotas
tre foton
framifrån
från sidan
och helkropp
Kan meddela att de är inte lätt

de ska ju dessutom inte vara störande
i bakgrunden som det är här



svamparna som ligger för torkning


ligger på myggfönstret
i lillrummet med elementet på högsta
effekt och dörren stängd 
funkar perfekt


in till by
första stopp apoteket
skulle hämta ut kalcium
men allt var uttaget
så jag fick vända med ogjort ärende
får skriva efter nytt recept


hade tänkt med matvåffla på Kafé Ryfjället
de var dock stängt idag p.g.a sjukdom


då provar vi sporthotellets lunchbuffé
ingen lunch ingen kock som jobbar 



FRENDO /macken blev räddningen


jag tog en macka 
Lennart en kebab
(jag vet ju att jag inte orkar en hel kebab)



när vi kom hem 
blev det vila en stund
lyssna klart på ljudboken
Drömläge för dystra hjärtan
inte så bra som dom andra serien


köpte mandelkubb på "konsum"
kan inte äta mandelkubb utan att minnas
vår vän Allan 


krokar vidare och väntar på att posten ska komma
och hoppas min sticka ska ligga i lådan


det knackade på dörren
och där står Alexander 
med en påse 
KANTARELLER


jag vet inte om vi är konstiga
men både Lennart och jag gillar
att rensa svamp


Hedda är förste
svamprensarkontrollant


då svampen är "lite" blöt
får den ligga och torka till sej lite 
till i morgon


men en panna ska jag allt steka till
kvällen


och stickan hade kommit
nu kan jag byta till NR 7 
och börja med mönstret
3 r 3 a i 3 v
sen
3a 3r i 3 v
blir med andra ord en rutig struktur


ja men detta..
fläskytterfilé med svampsås
och extra kantareller 


och lite hallon från "skogen"
som Lennart plockade när han var och hämtade posten


proppmätt



i dag är en stor dag
Thyra börjar förskoleklass
Niklas fick dock inget foto på henne 
idag hon hade för bråttom
det här kortet är från när
hon slutade förskolan
Det bästa med skolan
var att få äta i matsalen
och hon fick äta så mycket hon ville
😍


och Stella börjar 4:an
och så Bettan som oxå börjar
i förskoleklass

Lova börjar i 8:an o Dexter i 9:an
stora barnbarnsbarn vi har

 







 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

En del gick åt pipsvängen men det mesta gick ju bra👍Min Molly ska börja skolan på tisdag och som hon väntar!❤️😘Älskar svamp men magen vill ngt annat

Anonym sa...

Fick tipps från en svampexpert att får man ont i magen av t.ex kantareller Häll bort vätskan som blir ...och tillsätt lite vatten i stället Och tillaga LÄNGE