mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 27 augusti 2023

Solen kom tillbaka 🌞 och en utmaning


dagen började i Hemavan
jag sitter på Anders Bistro


utanför fönstret pågår en löparfest


först är det barnen som ska ta sej runt 
på en bana med en massa hinder
och utmaningar
barnen är från 0-13 år i olika klasser


och jag sitter här
helt perfekt jag är med fast jag inte är med


dom större barnen tar sej uppför backen
i full fart


dom Vuxna sprang från Laisaliden till Hemavan
en tur på 1 mil i fjällterräng
Tobbe är glad att han är i mål
på 56.39
HURRA o  BRAVO 
segraren var dock lite snabbare 36.32


blev lite mat innan vi åkte hem
en liten portion lasagne till mej


och en lite större portion till Lennart


Anders har en så himla god 
tonfiskröra
fick ett recept 


Hedda tyckte att matte varit borta lite länge
så nu måste vi gosa i massor



så blir det då äntligt
KRÄFTOR







och en Daim till kaffet


har varit med om en utmaning


från biblioteket
man skulle läsa böcker i olika kategorier

Sommarmord
Litterära priser
Romantik & Feelgood
Platser
Nytt och Gammalt 

man skulle läsa minst en bok i varje kategori...
de är fem olika utmaningar i varje kategori

jag har lyckats pricka in 19 punkter
av 25....bra tycker jag själv

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Bra jobbat👍Kräftor är gott🤗