mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 17 augusti 2023

en dag att sova sej igenom .....äventyr tar på krafterna


våran fina "nya" tjej i Uganda
Aida Namiremde


hon har fått pengar till
nya sängkläder och lite annat 
smått och gott


då hon ska börja en högre 
klass och behöver lite nytt


nickers 48 000
bedsheets 80 000
blanket 80 000
mattress 160 000
sanitary pads 20 000
school uniform 160 000

tur det inte är svenska kronor 
utan Ugandik shilling 


jag är är superdålig på engelska
fick jag inte till NICKERS❓
men de är tydligen trosor
ja ja då har jag lärt mej det oxå


i dag är Hedda trött efter
gårdagens äventyr


kokt korv o mos blev det till lunch


vila på maten är ju ett måste i mitt liv
och i Heddas


ja men jag sa ju att jag inte var hemma förrän i oktober
ja ja får skriva och påtala det igen då
*fniss fniss*
men tid fick jag i alla fall
hon sa när jag talade med henne att de inte 
skulle bli i sommar


trött var det


en sväng på gården 
nu ska de torkas


ändra ställning lite bara


stekt fläsk o löksås o ännu mera lök



och kvällsmackan
med mos och det är lite senap 
under moset
en höjdare om du frågar mej


ja men så blev det natt även i dag

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Vila kan vara så skönt😻