mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 13 augusti 2023

garn som tar slut... ingen fara de finns mer


HEDDA FYLLER ÅR I DAG
hela 5 år blir hon
vår lilla prinsessa


serveras en liten 
tonfisktårta med räkor


så gott 
allt försvann i ett nafs


lite vatten på det


och sen sova en stund på det
PERFEKT FÖDELSEDAG


jag tog hand om taggsvamparna som 
torkat till sej lite sen i går


nu ska den småputtra i 30 min


får nog späda den lite mer 


BLIR INTE SÅ DUMMT 
ska du veta


och mat till tre gånger till blev det
toppen om du frågar mej


så sover vi lite till då 


och där satt en ung blåhake
på bordet utanför sovrumsfönstret


ja ja jag sov hela dagen
de får man om man är katt
och har födelsedag
Husse o Matte kan dricka sitt eftermiddagskaffe
de struntar jag i


ja men så de kan gå ❗
de rosa garnet tog slut på 9 augusti
ja jo jag vet
 jag kan beställa mer från
men nu blir jag lite snål och tänker
jag kan hämta garn hos dom när jag kommer hem
och virka ikapp dagarna 
så slipper jag frakten


en halv köttfärspaj och lite Jansson till kvällen
och så lite gurka förstås
de är andra omgången som blev klar idag


tar fram det är projektet


filt av restgarn...






 

Inga kommentarer: