mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 21 augusti 2023

Hedersuppdrag 🕯


mina naglar är ett kapitel för sej
RANDIGA sköra och eländiga i stort
farmor hade lika eländigt
om jag målar på lite lack
inbillar jag mej att dom är bättre än dom är


jag vet inte vad blommorna heter
står på grindstolparna till kyrka
fina är dom i alla fall



dagens präst o musiker 
Larsa R


och jag läser texterna
Jesaja 1:10-17
Jakobsbrevet 1:22-25


får den stora äran att tända ljus
för Agneta Andersson


som begravdes i veckan
ett hedersuppdrag 


blev ett fullt duklag i dag


Monica Z ljuder i kyrkan som postludium
från en mobil med förstärkt högtalare
tänk va de går att få till 
om man vet hur man gör


och så en skvätt kaffe på det


hallon mjölk o hårdbröd
+ en macka för den som ville


något säger mej att det varit 
någon som haft race i köket 


och sedan somnat
för att försäkra sin oskuld


ser ut att bli tacos


men det var en chili con carne 


hade ju chips kvar sen korven
perfekt ju


hon har 
värdens 
mjukaste 
silkeslenaste päls


och så får jag veta att 
våra vänner
Kenneth o Anna 
har gift sej
den 5 aug
STORT GRATTIS
så roligt




 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Såå mycket trevligt på EN dag,livet är gott ibland🌺