mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 25 augusti 2023

omöjlig fotomodell 🙀


HJÄLP bilen rostar⁉


eller nej de gör den inte
de är frömjöl/pollen eller nått


syns även på vattenytan i viken
MEN VAD VET JAG INTE ÄN
har lagt ut frågan på FB
i en grupp om växter


vi äter i alla fall frukost i lugn och ro
Hedda får skinka


behöver inte gå långt för att 
plocka svamp
just utanför staketet
växer en hel 
"skog" på rad
av lärksopp


lagom stora för att skörda



jag skulle anmäla Hedda till en 
sorts utställning
där man inte är fysiskt
utan man skickar in tre foton
ett stående helkropp
ett ansikte framifrån o ett i profil


nu ska jag få henne att stå still
och med kroppen utsträckt
eller i alla fall rak







jag ger upp 🥺😻


Åker in till byn
äter lunch på
Kafé Ryfjället


varmrökt röding o potatisröra
så otroligt gott
på ett hembakt tunnbröd
är på "Ryfjället"
är allt närodlat, närfångat, närbakat


när "konsum" lägger godis i kassan
då lägger jag det i kassen


Lennart har rinnsnuva
"gubbsnuva"
få se om de här kan hjälpa


var till Anna på bibblan
och lånade den här om
 Det är en roman
 som baseras på verkliga händelser
 mellan 1913-1928
 och platsen är den vackra ön Barrøya 
som ligger vid Helgelandskusten.



blev inte pannkaka men väl ärtsoppa


vet du matte 
de finns ingen mat i min matskål
ska de var så?


4 månader till jul
och jag är sugen på att göra en sån 
här ljushållaren 
har ju ett och antal kakmått
MEN
var ska jag hänga den?


 

 



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Heddakatten 😻😻😻😻