mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 20 augusti 2023

på Marknad


hur laddar du på morgonen 
här är det 
omeprazol 
alvedon
magnesium
järn
mitt val kvinna
och ett batteri till hörapparaten
det fattas kalcium skulle varit en tablett
men de tog ju slut och jag hade inte mer
på receptet har skrivit efter nytt
och så en mugg kaffe
Jag har ätit frukost liksom innan
vill inte att pillren ska landa i tom mage
 


fortsätter att få till bilder på Hedda
nu var de inget bakom
MEN nu var de tokig färg på bakgrunden


så bar det av till Dikanäs
där det var marknad
vi åkte tidigt och de var skönt
fick parkering nära 
och de var inte så mycket folk
att trängas med



fanns plats på fiket när vi blev fikasugna
men det fylldes på medans vi satt där
och snart var det fullt


en klämma med ost o skinka 
liten lättlunch kan man säga







men så jag ångrar mej skulle köpt några lökar
och planterat i hink på balkongen
ja nu är de för sent



men Getmese köpte vi 


och mjukkaka


två timar räckte gott för oss
så vi vände hemåt igen


väl hemma blev det 
mjukkaka med mese
SOM JAG LÄNGTAT


sov en stund i solstolen 
det är nått vist med augusti
när man kan sitta mitt i solen och det 
fortfarande är skönt
inte för hett 


dax att ta hand om lärksoppen
som torkat till sej lite




lägger dom på myggnätet
och sen in i lillrummet
med full värme o stängd dörr


här är förra omgången
då var det blandade soppar
blandade soppar


inte bara mjukkaka de ska bli korv i ugnen


ett för mej nytt recept 
taccokorv..


lyssnar på bok 


och stickar vidare


men vist en mjukmacka till med mese
de måste jag ha så de så

fick ett fint SMS i kväll

Vill du vara kyrkvärd i morgon
läsa söndagens texter
och vara med och dela ut nattvarden

KLART jag VILL




 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fina foton på dig,lökar kan du köpa senare🤗

Anonym sa...

Vist kan jag MEN då är dom inte från marknaden i Dikanäs😉