mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 10 augusti 2023

OJ oj OJ oj ...


ett litet tipps...
när den är slut...geléklumpen stelnat
häll på lite varmt vatten så blir den som ny
och doftar ett tag till...och ett tag till
och ett tag till
den är med andra ord inte slut när den är slut


Lennart var på lite fåglelspan


grillsugen hackspett nere vid vår grillplats


korv stroganoff till lunch



hade tid kl 13 för påfyllning av B12
var snabbt avklarat


Lennart har fått pakett på posten
nya batterier till kameran


vilade en stund när vi kom hem från byn
somnade som en stock faktiskt 


OJ oj OJ oj

när jag vaknade hade någon underbar människa
ställt en stor låda med kantareller
på våran bro

ÄNGLABUS 

vi har våra misstankar
Lennart går bort och frågar
jo vi hade rätt 
de var Sjöbergs 


Hedda vill vara med hon oxå
som alltid


nu får dom ligga här och torka till sej lite


Lennart på lite mer fågelspan
jag vilar lite till


ska göra en köttfärs/kålröra till middag


blev bra när man har lite av allt 
går de ändå att få till det


blev köttfärs/kålröra över
blev lagom till en paj


knack knack på dörren
ännu mer svamp
nu var det några riktigt fina 
Karl Johan
och nu fick jag tacka 
för de var samma 
leverantör 
som hade kommit med kantarellerna


dom var inte så fina och inte så blöta
nu ligger dom i frysen


tro det eller ej
Lennart gick en sväng på gården
tre fina björksoppar


dom blir till mat i morgon
får se va de blir


man skulle kunna tycka att det skulle varit 
en svampmacka i kväll
men det blev gurkmacka


halva juli 


God natt jord



 

Inga kommentarer: