mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 28 augusti 2023

så kom den äntligen 🐿


så var det söndag
och jag sitter i kyrkbänken
i Tärna kyrka



"vi" har fortfarande ingen kantor/organist
men vi har Larsa


och i dag hade vi även 
Johannes Lindsund
som funderar på prästtjänst i 
församlingen


Johannes hade bakat en kaka eller rättare sagt TVÅ
och Larsa hade fixat "nästan nyttiga" chokladbollar


då det var besök från EFS
en busslast med folk som varit på 
allåldersläger gick det åt som smör i solsken
det var barn o vuxna o t.o.m en och annan gamling


när bussen hade farit 
OJ så tyst o lugnt det blev
vi satt kvar en stund och surrade


men kolla in
EKORREN 
har inte set den på hela sommaren
jag la dit lite solrosfrön
såna som var tänkta till
människorna inte fågel/ekorrmat 


jag tog några bitar paj
innan jag gick och vilade
lyssnade klart på
Frida Skybäcks  bok
Svartfåglarna 
nu fortsätter jag med
Järnblomma


Lennart tog sej an 
vinbärsbuskarna



blev en äppelkaka till eftermiddagskaffet
de var ju gubben värd
som plockat av alla vinbär


paj, broccoligratäng o köttbullar
så var dom resterna oxå borta


fina vinbär


fram med 
Saft Maja


så fiffigt sätt att göra saft
tycker jag
Nu får den puttra
och så får den faktiskt stå
till i morgon
när saften kallnat
och runnit klart ordentligt
då vi fryser saften går de
utmärkt att göra så


då har jag börjat på ärmen.....






 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Det blir god saft👍