mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 8 augusti 2023

änglabus🥰


dagen började med ett hjärta


och ute regnar det
de gör det ju i "hela"  Sverige i dag tydligen
och MASSOR på vissa ställen 


dagens lunch


eftermiddagsfika på 
Kafé Ryfjället
Man såg dock inte Ryfjället idag
för molnen ligger jämte sjön 


lämnar boken kvar på bordet
" änglabus" kallas det 

jag är inte borttappad
jag är utläst
nu är det din tur 
att läsa mej


var en sväng till bibblan
hittade den här boken
INGEN ANING 
men det handlar om livet
här i trakten ... blir nog bra


utanför bowlingen vid trappan upp till bibblan
finns skåpet/hyllan TAGE
här ställer man de man inte behöver
och tar nått som passar
SMART


pasta med köttfärsröra och en massa
riven ost till kvällen


så va då gurkan klar för avsmakning
helt magiskt 
om jag får säga det själv


ja men så var ÅSKAN här
tror den slog ner i ställverket
100 m bort det 
BLIXTRADE o SMALL
samtidigt 
och så fräste det på/i vattnet
fönstren skallrade vid flera
av blixtarna 
Hedda fick ligga inne på toa 
med stängd dörr


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Bi har så i vår tvättstuga,ibland kan man hitta något kul,jag brukar ställa in böcker,ev korsordstidningsr osv,känns kul och trevligt👍Stackars Heddakatten ❤️