mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 6 augusti 2023

andra kvartalet


lite rökt renstek till frukost
säger väll ingen nej till


Inte viste jag att Hedda gillade
skumgodis 
men de gör hon 
lite väl mycket dessutom
blir att hålla koll 
för jag tror INTE de är NYTTIGT för en katt
men för matte är det nyttigt .... vist är det så?


gjorde "potatisbullar" av lapskojsen 
som blev kvar i går


Pling i luren
meddelande från "konsum"
om mina gurkor
dom skulle ju komma nästa vecka
men dök upp redan nu


vi hade inte planerat att åka in till byn
men de är klart finns det gurka
att hämta så åker man


på vägen hem så var Lennart in på
Thomas gård och plockade några
vinbärsblad till inläggningen


nu har jag allt som behövs


en låda från frysen 
moussaka var de i lådan


så var det dax att ta reda på ½ av 
gurkorna


tvättade o pickade gurkor
1 liter vatten 0,75 dl salt
vinbärsblad o krondill


har aldrig köpt dessa små hjärtan
men i dag gjorde jag det

HELT OK


kom på att jag hade små 
räkor i frysen 
fick bli lite mys till
 kvällens lyssnande på ljudboken


ja ja .....


så var andra kvartalet på min temperaturvirkning
klar....bordstablett 






 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Det är så lite näring i skumgodis så man måste äta många😘