mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 12 augusti 2023

Happy hour


under husses fåtölj har Hedda en 
papperskasse som hon med jämna
mellanrum rusar in i och gömmer sej
ibland lyckas hon komma in i den på en gång
andra gånger krånglar "ingången" 


hade korv stroganoff kvar
fick bli med pasta i dag
pasta är inte min grej
men mätt blev jag


och så dags för middagsluren




medan  jag föredrar att ligga i min säng


fixade till en fläskytterfilé 
en del fick gotta sej i en 
gräddsås


och en fick ett täcke av smördeg



det var ju fler smördegsplattor
så jag fixade några äppelknyten 


ugnen är inte den roligaste
en jag tycker ändå dom blev fina


filen som badat i gräddsås
delades upp till två middagar


den inbakade åt vi upp 
med svampsås o potatisgratäng
skulle kostat "skjortan" på krogen


riktigt gott blev äppelknytet


dagens svamp


små fina taggsvampar
dock är dom så blöta
så dom får allt ligga och torka till sej lite
får ta hand om dom imogon


så var även denna bok
ut lyssnad




 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Finaste Heddakatten 😻