mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 28 september 2023

att ta sin uppgift på allvar 😻



VILLHÖVER
på riktigt
nästan 
BEHÖVER



Hedda tar sitt jobb som väsk/kartong-
synare på högsta allvar


mina sopgubbar


i dag blev det lunch på ICA i Hemavan



  Fich & chips (pommes) stod på menyn
men jag tog lasagne för det fanns det oxå
(jo då lite panering o pommes som smak blev det)


och kaffe o bulle på det
HA HA jag drack inget kaffe
var ju INTE gott
och jag åt då ingen bulle 


MEN det finns ju andra 
som både åt o drack


skulle kasta min solros
MEN den fick leva en stund till
nu i vas


när jag vaknade efter middasvilan
var min fåtölj borta


den hade förflyttat sej till Pärzons buss
med en massa andra saker


kycklinglever är ju så himla gott
nu har jag ju ingen fåtölj att sitta i så jag får lägga
mej i sängen i stället en stund


medans jag vilar var killarna upp till Tony
som fyller 60 år på lördag
han fick en platta öl 
🍻🌷🍻🌷


har ju ingen fåtölj ⁉


men Lennart hämtade in fåtöljen från altanen
den sitter jag oxå bra i 


lyfte på rumpan för att hämta mer kaffe
och vipps låg Hedda där


att fylla 4 år är stort
GRATTIS Ozzy



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Blir mycket saker att ta hem💪🏾