mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 4 september 2023

fadderfamiljerna fördelade


GOMACKA och talar med en vän på FB
 till frukost


den här björken har klarat sej från 
björkrost den gulnar som den ska


så var det söndag och 
Bibelfjällarna ska få sina fadderfamiljer


Kjell-Arne håller en fin betraktelse 
där hans egen vigselring är av stor betydelse
den försvann men kom åter


årets ungdomar välsignas 
och sen fick dom veta vilka deras 
fadderfamiljer blir 


ungdomarna hade bakat 
GODA bullar


och fixat chokladbollar
inte riktigt min grej 
men dom var säkert goda
om man tycker det


kaffekön ringlar lång



MEN VAD ÄR DETTA
trafikljus i Hemavan
(jo de är vägbygge)


sen lunch 
lite lasagne o lite kantarellpaj





en panna med kycklinglever
till kvällsmat
förstärkt med taggsvamp
lök, grädde, färska lingon o timjan


serverad med ris o grönsallad
de är så gott
och jag önskar jag kunde äta mer än vad jag kan


fick tipps av Mattson att dom hade 
kaffeost till halva priset på "konsum"



det är ju så gott


de tyckte Hedda oxå 



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Heddakatten är en riktig gourmand 😻