mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 18 september 2023

en helt vanlig söndag


börjar dagen med gudstjänst
om MITT liv i vardagen
vad väljer jag ?




Larsa frågade om det var någon 
av oss som ville läsa texten
och vist en "Bibelfjällare"
ställde upp


Larsa tänder ljus för en ung 
kvinna som omkom i en trafikolycka
här i byn



kyrkkaffe/lunch på Frendo


fint väder 
fin utsikt från Macken


vi behöver mer mums mums till
nästa söndag
så Lennart vispar


jag förbereder formen


efter 20 minuters vispande 
var den klar 


så där nu får den vila i frysen till i morgon
så ska jag skära den i bitar


Goa Hedda
det syns inte på fotot MEN hon ligger
med huvudet mot Lennarts ben


fläskytterfilé i god sås 
hade en bit i frysen
blev perfekt söndagsmiddag 


och vädret håller i sej


Lennart fixade en 
hederlig varm macka
skinka o ost


fick så fina bilder unghögen


Jack o Niklas



Ozzy


Emil o Zelds


Thyra


Emil


å så trött man kan bli


så vi säger väll god natt

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Fint väder,fina bilder,lite ro i kyrkan,låter som en bra dag👍❤️