mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 13 september 2023

rutor av olika slag



Jack en del av framtiden
nu har han hunnit bli hela 10 månader
tiden går fort


sådärja
då kommer nästa kapitel
i MUMS MUMS

ta fram ur frysen låt stå en liten stund
och sen är det bara att skära 


i bitar och rulla i kokos/chokladen


blir nog en satts till
dom är ju så goda



kan säga att HEDDA är 1½ av bilderna
biter i hälarna NEJ
trampar vid datorn JA
tuggar på sladdar NEJ
ligger i vägen LITE


korv stod det på matlistan
frågade Lennart hur vill du ha korven
kokt stekt i ugn...
ja du ser hur det blev



den sedvanliga middagsvilan


samlar enkla pyssel
till både bibblans verksamhet
och Hjärtpunkten



kan någon förklara för mej va de är för vitts med
att säga att man har garn och ska skicka det 
när man bevisligen inte har garn...⁉⁉
och dessutom säger att de är gratis⁉⁉
Jag la ut frågan om garn på en sida
som heter 
Sälj o köp garn med Swich och en "tjej" svarade
Saga Efternamn .....bara de säger ju att nått är skumt 
hon sa att hon hade 5 nystan 100 kr med frakt
men jag sa att jag behöver bara ett

ja men behöver du bara ett så 
skickar jag det till dej med vanlig
postgång lägger på lådan i eftermiddag
och du behöver vara betala frakten
OK de lät ju bra

nu har jag efterlyst garnet både med sms
och på sidan där jag lä ut förfrågan
hon svarar inte på sms ...förstås
MEN på sidan för försäljning
var det en annan kvinna som svarade
att hon oxå hade blivit snuvad på garnet

    SUR BLIR JAG
 jag tar upp garnletandet när jag kommer 
till stan ...


fattar inte strömmen försvinner en stund varje dag
här står det att avbrottet kan vara i 2½ timme
inte 5 minuter ens 
och de är jag ju glad för 
MEN hur ska man våga baka?


jag sover INTE 
jag har full koll så de så...


två potatisar 3 köttbullar lite purjolök ägg o ost
det blir ju en omelett och en skvätt kycklinglever
ja då var dom skvättarna slut
och vi mätta


Lennart håller på med sina korsord


jag har andra rutor att tampas med
filen i restgarn



 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Så trist att inte kunna lita på människor 😢

Anonym sa...

Tyvärr är det nog vanligt ! Man kan inte lita på folk. 😢😢😢 // Ewa